Anotimpul realizării viselor. La mănăstirea Rudi. Activităţi din timpul verii.

Anotimpul mult aşteptat a sosit pe meleagurile noastre de ceva timp. Pe bolta cerească se zăreşte soarele care se joacă cu rîndunelele. Vara este anotimpul pe care îl ador eu cel mai mult, deoarece este anotimpul parfumurilor, ciripiturilor, zilelor lungi, soarelui ce este ca un cuptor, vitaminelor, fluturilor coloraţi, livezilor scăldate-n aur, surîsului mării, ploilor reci, deserturilor, îngheţatei, dar pe lîngă toate acestea, vara este anotimpul distracţiei,  vacanţei mari şi, în această perioadă, poţi să faci o multitudine de activităţi.

Deja o lună din această vacanţă a trecut pe neobservate. Parcă mai ieri mă bucuram şi strigam: ,,Ura! A sosit vacanţa mare!”. Acum încerc să fac nişte totaluri şi să îmi fac planuri pentru timpul din această vacanţă pe care trebuie să îl folosesc cu folos.

La finele clasei a 9-a, am susţinut cu succes examenele de absolvire şi sunt foarte fericită, pentru că am trecut peste o treaptă importantă din viaţa mea.

Am încercat să îmi fac timp pentru lectură, care este atît de importantă şi necesară în viaţa. Cartea este o comoară pentru om, ea te face să trăieşti aceleaşi sentimente pe care le trăiesc şi personajele operei. Pentru mine personal, romanele îmi luminează mintea şi îmi încălzesc sufletul. Unul dintre romanele pe care le-am citit şi m-a făcut să înţeleg că  fericirea constă din lucruri simple, dar importante, a fost ,,Singur pe lume” de Hector Malot.

Eu sunt tentată de lucrurile care îmi aduc pace în suflet, de aceea, deja pentru al 5-lea an, am plecat la ascultare la mănăstirea ,,Sfînta Treime” din s. Rudi, r. Donduşeni. Nu doar aspectul exterior mă face să rămîn de fiecare dată impresionată, ci şi trăirea duhovnicească bazată pe rugăciune şi muncă. Mănăstirea este pentru călugăriţe, care majoritatea sunt tinere, pline de forţe, mereu te pot îndruma şi ajuta cu un sfat bun. Conform regimului de la Muntele Athos, toaca anunţă trezirea,  în zilele de rînd, la ora 3:00 dimineaţa.  La ora 4:00 este săvîrşită  Utrenia, se citesc Rugăciunile de dimineaţă, Ceasurile, este săvîrşită Sf. Liturghie, după care se citeşte un Acatist. La ora 9:00 i-au dejunul, după care pleacă la ascultare. Pentru a avea puteri pentru întreaga zi, sunt predestinate 2 ore pentru odihnă. La ora 14:00, călugăriţele iau prînzul, după care pleacă din nou la ascultare. Bătăile clopotului de la ora 18:00, anunţă începutul Vecerniei. La ora 19:00, servesc cina, după care pleacă la Pravilă. Stingerea are loc la ora 22:00.

Pentru mine, nu a fost extrem de greu să mă adaptez programului de la mănăstire, de aceea m-am străduit să le reuşesc pe toate, îmbinînd munca cu rugăciunea.  În această perioadă scurtă de timp – 7 zile (4 iulie-10 iulie 2014) am fost împlinită şi mulţumită.

În aceste săptămîni de vară, am încercat să mă bucur de fiecare clipă, să savurez cu plăcere fructele şi legumele sănătoase, mierea care este o bombă de energie.

Un lucru minunat pe care l-am realizat, a fost încreştinarea verișoarei/finuţei. De acum Elena este şi ea o creştină, în adevăratul sens al cuvîntului.









De acum începem o altă activitate şi anume Tabăra de creaţie ,,Mimosa”, despre care aţi citit în articolul anterior.

Succes tututor şi o vacanţă plăcută în continuare!

Lasă un comentariu